Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Audytor wewnętrzny 7680 PLN
Analityk finansowy 6910 PLN
Copywriter 4000 PLN
Lekarz weterynarii 4360 PLN
Portier 2900 PLN
Specjalista ds. kadr 4510 PLN
Lekarz pediatra 8470 PLN
Programista Java 8690 PLN
Tax Analyst 6340 PLN
Dyrektor wykonawczy 13920 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Profit sharing - jest to partycypacyjny system wynagradzania, oparty na udziałach w zyskach.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Artykuły

Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2021 roku

07.03.2022 Karolina Jurczak
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2021 udział wzięło 7 238 pracowników z działów obsługi klienta. Z czego 63% stanowiły kobiety, 65% osoby w wieku do 35 lat, 50% miało wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe (licencjackie/inżynierskie), 28% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników.
Mediana płac w działach obsługi klienta w 2021 roku wyniosła 4 507 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników tych działów zarabiało mniej niż 3 600 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych więcej niż 6 200 PLN. A 10% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 8 700 PLN. Mediana płac kobiet w działach obsługi klienta wyniosła 4 300 PLN, natomiast mężczyzn 5 000 PLN.

Najwyższe płace w działach obsługi klienta otrzymywali pracownicy z województwa mazowieckiego – 5 200 PLN. Zdecydowanie więcej zarabiali pracownicy tych działów w samej Warszawie. Mediana ich zarobków wyniosła 5 549 PLN.

Mediany wynagrodzeń w działach obsługi klienta
w wybranych województwach w 2021 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku


Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń dyrektorzy w działach obsługi klienta zarabiali 12 000 PLN. Kierownicy od 4 500 do 8 500 PLN. Natomiast specjaliści od 3 900 PLN do 6 257 PLN. Najmniej zarabiali pracownicy szeregowi – mediana ich płac wyniosła 3 658 PLN.

Mediany wynagrodzeń pracowników działów obsługi klienta
z różnym stażem pracy w 2021 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku


W poniższej tabeli zaprezentowane zostały wynagrodzenia całkowite w działach obsługi klienta na wybranych stanowiskach. Więcej danych dotyczących zarobków na stanowiskach znajdą Państwo w Mojej Płacy. A jeśli potrzebują Państwo bardziej szczegółowych analiz, zapraszamy do Zarobków na stanowiskach.

Wynagrodzenia pracowników działów obsługi klienta na wybranych stanowiskach w 2021 roku (brutto w PLN)

stanowisko

próba

25% zarabiało mniej niż

mediana

25% zarabiało więcej niż

specjalista ds. handlowych

875

   4 500

5 600

7 391

specjalista ds. wsparcia sprzedaży

393

   3 900

 4 800

6 000

specjalista ds. obsługi klienta

787

3 800

4 500

5 547

doradca klienta indywidualnego

729

3 500

4 130

5 080

konsultant call center

119

3 290

3 800

4 775

 

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku



Karolina Jurczak
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".