Kup abonament

Wynagrodzenia w mediach, reklamie i wydawnictwach
w 2010 roku

(streszczenie)

Artykuł jest podsumowaniem wyników VIII Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które w 2010 roku przeprowadziliśmy z największymi polskimi portalami. W badaniu uczestniczyło 101 014 osób. Poniższe opracowanie zostało poświęcone analizie zarobków pracowników w mediach, reklamie i wydawnictwach, gdzie mediana wynagrodzeń całkowitych wyniosła 3 820 PLN. W pierwszej części ukazano dysproporcje w zarobkach w wybranych województwach oraz działach. Zwrócono również uwagę na to, jak kształtowały się płace na poszczególnych szczeblach zarządzania. Przykładowo mediana wynagrodzeń kierowników wyniosła 6 000 PLN, a jedna czwarta z nich otrzymywała pensje powyżej 9 000 PLN. Następna część artykułu ukazuje dysproporcje w zarobkach w firmach różnej wielkości oraz o różnym kapitale. Przeprowadzona została również analiza płac pracowników o różnym stażu pracy oraz poziomie wykształcenia. Specjalista, który swoją edukację zakończył na szkole średniej otrzymywał pensję rzędu 3 000 PLN, podczas gdy jego odpowiednik z wykształceniem wyższym – 3 700 PLN. Na zakończenie zaprezentowano również zarobki na wybranych stanowiskach, charakterystycznych dla omawianej branży. Artykuł zawiera 5 wykresów oraz 3 tabele.

Patrycja Grzesińska

(data publikacji artykułu - 26.01.2011, objętość tekstu - 6112 znaków )
Przeczytaj cały artykuł! Dostęp do pełnej treści możesz uzyskać:
bezpłatnie
odpłatnie

Jeśli jeszcze nie mają Państwo swojego konta to prosimy o dokonanie bezpłatnej rejestracji.
Dzięki temu uzyskają Państwo dostęp do wszystkich 1278 bezpłatnych artykułów.



Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie
i wykorzystywanie tekstów portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Kontakt: media@sedlak.pl

rynekpracy.pl sedlak.pl raportyplacowe.pl badaniaHR.pl